Uitwisseling Wintelre 1-4-17

Zaterdag 1 april 2017 Wintelre – In samenwerking met fanfare/drumband Sint Willibrordus uit Wintelre, slagwerkgroep Beat ID en fanfare Irene uit Westerhoven was er op zaterdag avond een uitwisselingsconcert. Deze vond plaats in MFA de Rosdoek in Wintelre om 19:30 uur.

Na het openingswoord door de voorzitter van fanfare/drumband Sint Willibrordus, was het de beurt aan onze eigen jeugd van slagwerkgroep Beat ID. Na een leuke 1 april grap door onze instructeur Martijn (muziek: Tom & Jerry van P. Kil), gingen we echt van start met een body music nummer door de jeugd leden. Na nog een nummer (muziek: Century Drums van P. Visser) kwamen de leden van slagwerkgroep Beat ID er bij en werden en nog een gezamenlijke nummer gespeeld (muziek: Stickbits van L. Camp). Hierna was het voor de jeugd afgelopen en nam slagwerkgroep beat ID het over met een aantal nummers geïnspireerd door slagerij van Kampen en Ginger Baker de drummer van Cream (muziek: Back to Baker van J.  Schipper, Rub-a-Dub van P. Visser, The Groove van M.J. Hoogenraad).

Na een korte pauze om het podium klaar te maken voor fanfare Irene uit Westerhoven, werd de presentatie opgepakt door onze dirigent Karin van Dijk. Na een kort uitleg over de muziekwedstrijd de Adriaan, waar zowel de Fanfare uit Wintelre als die uit Westerhoven aan mee doet, begonnen we met ons inspeelwerk (muziek: Gate 11 van john emerson blackstone). Hierna was het tijd voor onze solist Meike Theuws met haar nummer (muziek: caprice for saxophone van stephen bulla). Na wederom een mooi verhaal over het volgende nummer (muziek: fjoer en fidusje van carl wittrock) gingen we verder naar wederom een solist, deze keer mocht Andé van Mierlo van zich laten horen (muziek: wind beneath my wings van D. Barry). Als afsluiting speelde de fanfare een lekker vlot medley van the Eagles (muziek: The Eagles in Concert van  Ron Sebregts).

Na een tweede korte pauze zat de fanfare van Sint Willibrordus klaar voor hun deel van de avond. Nadat de dirigent Christianne Celis de presentatie op zich nam, is de fanfare begonnen met het spelen van hun nummers. Het tweede nummer wat ze speelde was samen met hun solist Meike van Aaken (muziek: Klezmagic van Paul Dzon). Als afsluitende nummer hebben ze in samenwerking met een zangeres  nog een aantal nummers gespeelt (muziek: Colors of the Wind uit Pocahontas en De zee van Trijntje Oosterhuis).

We bedanken alle aanwezigen voor het komen luisteren en wensen  fanfare/drumband Sint Willibrordus succes op 8 april in riethoven.

Foto’s