Leerlingenorkest ‘Thats IT’

Het leerlingenorkest bestaat grotendeels uit jonge muzikanten die op xxxx manier leren samen spelen in een orkest. Ook voor ouder leerlingen is plaats in het orkest, bijvoorbeeld voor volwassene die na vele jaren weer opnieuw muziek willen maken of misschien zelfs helemaal willen beginnen met muziek maken. In het leerlingenorkest zitten ook een aantal leden van de concertband die de leerlingen kunnen ondersteunen bij het muziek maken.
Ook het leerlingenorkest verzorgt een aantal optredens. Wat dacht je van het speciale themaconcert dat elk voorjaar uitgevoerd wordt? Ook doen we elk jaar mee aan de jeugdmuziekdag, waarbij we met alle kinderen van groot Bergeijk één groot orkest vormen. Het is geweldig om te zien en horen!) wat je dan in één dag kunt bereiken. Daarnaast presenteert de jeugd zich ook op straat, samen met de leden van de concertband en onze slagwerkgroep. Bijvoorbeeld bij Koningsdag of bij het inhalen van Sinterklaas.

Ook meedoen?

Lijkt het jou ook zo leuk om samen met andere kinderen muziek te maken? Kom dan gerust eens een keertje luisteren tijdens een van onze repetities. Papa’s en mama’s mogen natuurlijk ook meekomen. De leerlingen en de dirigent kunnen je dan meer vertellen over wat het leerlingenorkest allemaal te bieden heeft.

Repetitie

Dinsdag van 18.45 tot 19.45 uur in De Buitengaander in Westerhoven.

Muzikale leiding

Het leerlingenorkest staat onder muzikale leiding van Petra Schoonenboom.